Salam sejahtera semua…
Salam 1 malaysia(aikk, nak tukar trend lak ker??? )
Pada 17 julai 2010 VIP Hotel mengadakan sessi temuduga terbuka kepada fresh graduate di kawasan segamat. .. dapat tau dari jiran, sbb jementah n segamat perjalanannya memakan masa selama setengah jam… hehehe… kalo bab bejalan2, sorilah sy bukan orgnyer… huhuhu.. nak dijadika cerita hari tersebut jatuh pd hari sabtu… makluman diterima pada jumaat malam.. dengan kelam kabutnyer, sy pon membuat persiapan ala kadar… sbuk print result terbaru yg x seberapa, takut de nak tgk, g cuci gambar, nak tangkap gambar yg baru dah x sempat…. Photostat mana yg patut sbg preparation… yg dashatner mak I pon sbuk sekali… sbuk memberi ingatan… ngan resume ntah pape diprint( actually x sempat nak update mana yg patut)… dengan baju n kasut yg wajib bertutup… huhuhu, terngat plak waktu interview imglad dulu tu… pon huru hara gak..
Nama programme tu adalah GEP iaitu graduate employability programme anjuran pembangunan sumber manusia berhad… bermula jam 9.00pg hingga kul 1.. n mati2 I ingat pas temuduga trus balik, rupanya ada tentetif program…
• 9.00 pg ketibaan dan pendaftaran peserta
• 10.00pg sesi temuduga
• 11.00pg ketibaan Y.B Menteri Sumber Manusia
• 11.15pg ucapan dan perasmian
• 11.30pg lawatan pameranoleh Y.B
• 11.45pg sambungan sesi temuduga
• 1.00tgh hari bersurai.
Actually, sesi temuduga kul 10 tu bukan ada pon… sbb I kena tunggu majlis perasmian br ditemuduga.. kalo x dah bleh balik awal dah… program ni sama cam imglad, bg training dulu pas tu praktikal n diserap sebagai pekerja… kat situ ada disediakan booth… bhgn programmer, designer, tourism and management… tinggal pilih bidang yg kita minat jer…kelas pula difahamkan bermula bulan 9… (mmg debab nak tunggu masa tu tiba) deorg kata, biar korang seronok raya dulu sblm diragging… huhuhu(alamak,ragging??? Pengsan) kepada kawan2 yg membaca ni sila layari laman web www.hrdf.com.my , mari kita meramaikan.. sebulan dapat rm500, kat sana lbh kurang 5 bulan, 3bulan training and 2 bulan praktikal br serap, missal kata, company tu x mau kita sbg pekerja de, pihak yg berkaitan akan crkan tmpt yg len…
Dan kul 1, br I leh balik… huish, penat… n resume n sijil2 yg diphotostat tu x perlu pon… cish, memang menghuruharakan.. n lagi satu I diterima, tempat training I nanti bakal berlangsung di segi college kat subang, semoga Allah permudahkan urusan ku… amin~~
Pen off~~
Tiada ulasan:
Catat Ulasan